Avui s’ha fet a la seu de la Delegació del Govern a Tarragona la presentació de la campanya “Oberts al català” en el comerç i l’hostaleria.
Aquesta iniciativa, que duu a terme la Confederació de Comerç de Catalunya (CCC), té el suport del Departament d’Innovació, Universitats i Empresa, de la Secretaria de Política Lingüística i de la Secretaria per a la Immigració de la Generalitat de Catalunya.
A l’acte, hi han estat presents, per part de la CCC, el secretari general de l’organització, Miquel Àngel Fraile, i Rafael Tatay, president de la Delegació Territorial de la CCC al Camp de Tarragona, que han explicat el projecte i han destacat la importància i els esforços de les entitats col·laboradores per fomentar l’ús del català als comerços, i més concretament, als establiments de l’hostaleria. El secretari general ha presentat als mitjans de comunicació assistents els diferents materials que es distribuiran als establiments tarragonins i les diferents actuacions que es preveu portar a terme. Segons Fraile, “aquesta iniciativa forma part d’una campanya global a tot Catalunya que està tenint molt bons resultats a Barcelona i Girona. Estem segurs que també tindrà molt bona acceptació en el comerç i l’hostaleria de Tarragona”.
Per part de la Generalitat de Catalunya, el secretari de Política Lingüística, Bernat Joan, ha destacat la importància de campanyes com aquesta per fomentar l’ús de la llengua catalana en el sector del comerç, dels serveis i del turisme. D’altra banda, l’adjunt del secretari per a la Immigració, Josep Gonzàlez-Cambray, també ha subratllat la necessitat d’iniciatives com la de la CCC, atès que l’empresariat immigrant és una realitat tant a Espanya com a Catalunya, on el 30,3% dels immigrants que treballen d’autònoms a l’Estat espanyol fan de comerciants, i, d’aquests, el 20% treballen a l’hostaleria. Gonzàlez-Cambray confia que accions com la que s’ha presentat avui ajudin els nouvinguts a adaptar-se a les normatives vigents, ja que se’ls assessora i se’ls donen facilitats a l’hora d’oferir el millor servei als seus clients.
Finalment, Enric Aloy, secretari general del Departament d’Innovació, Universitats i Empresa, ha remarcat la bona imatge del comerç, especialment de l’hostaleria de Tarragona, i l’excel·lència que sempre assoleixen en el desenvolupament de la seva activitat, i Xavier Sabaté, delegat del Govern de la Generalitat a Tarragona, s’ha mostrat satisfet que la iniciativa de la CCC per promocionar el comerç de proximitat arribi en aquesta ocasió a Tarragona.
La campanya “Oberts al català”, que duu a terme la CCC, compta amb el suport de la Generalitat de Catalunya i té com a objectiu fomentar l’ús de la llengua catalana en el sector del comerç, dels serveis i del turisme de Catalunya.
Annexem el dossier de premsa de la campanya i duesfotografies de la roda de premsa (d'esquerra a dreta, Tatay, Fraile, Sabaté, Aloy, Joan i Gonzàlez-Cambray). Per descarregar les imatges, cliqueu sobre els enllaços de sota.
Annexem el dossier de premsa de la campanya i duesfotografies de la roda de premsa (d'esquerra a dreta, Tatay, Fraile, Sabaté, Aloy, Joan i Gonzàlez-Cambray). Per descarregar les imatges, cliqueu sobre els enllaços de sota.