• Reitera que el Govern i els catalans "ja hi posen de la seva part" amb l'esforç d'austeritat
  • Ofereix als grups polítics mà estesa durant la tramitació de la Llei òmnibus
  • El Govern denunciarà PxC per difondre propaganda electoral falsa
Tall de vídeo del portaveu Homs
El portaveu del Govern, Francesc Homs ha defensat “la imatge de seriositat i fiabilitat” avalada pel viatge institucional que el president de la Generalitat, Artur Mas, ha fet a Brussel·les on s’ha reunit amb el president de la Comissió Europea, Herman Van Rompuy, i el vicepresident i comissari europeu de la Competència, Joaquin Almunia. “Seriositat i fiabilitat són elements clau” per afrontar l’actual situació econòmica i “és el que ens pot oferir garantia de cara al futur per tal de garantir l’estat benestar i nostra capacitat autogovern”, ha manifestat Homs després de la reunió del Consell Executiu.

El portaveu del Govern ha traslladat “la preocupació” del Govern davant “l’actitud de certa agressivitat” del govern espanyol que exigeix doblar la reducció del 10 per cent del pressupost i ha reiterat en aquest sentit “la posició ferma i indiscutible” de l’Executiu de no anar més enllà del 10 per cent. Segons Homs el Govern de la Generalitat i el catalans “ja hi posen la seva part” amb aquest esforç d’austeritat i, per tant, “ara el que cal és que el govern socialista espanyol compleixi”.
 
En referència a de l’avantprojecte de Llei de simplificació, d’agilitat i reestructuració administrativa i de promoció de l’activitat econòmica, més coneguda com Llei Òmnibus, Homs ha anunciat que el Govern ampliarà en quinze dies, fins el 20 de juny, el seu període d’exposició pública, amb l’objectiu de recollir el màxim d’aportacions particulars, abans de la seva aprovació pel Govern a finals de juny o principis de juliol.
 
El projecte de llei, un compromís de l’Executiu segons ha recordat el portaveu, té com a funció principal la simplificació administrativa i normativa amb l’objectiu principal de la reactivació econòmica i poder posar a l’abast de la ciutadania i les empreses instruments jurídics “molt més eficaços i eficients”. Homs ha defensat la necessitat de la llei adduint que en un moment de restricció pressupostària, que limita l’actuació del Govern des del punt de vista econòmic, “sí que podem actuar des de la simplificació i l’agilització normativa de l’administració i el seu propi funcionament”.
 
Sobre les critiques de l’oposició a l’avantprojecte de llei el portaveu ha volgut posar de manifest l’actitud flexible del govern durant el procediment parlamentari però ha emfasitzat que “en una situació de crisi econòmica i de complexa relació dels ciutadans amb l’administració” cal tirar endavant la llei aquest any i seria “erroni posar prejudicis de caràcter ideològic” que alentissin la seva aprovació, alentiment, ha dit, que “la ciutadania de Catalunya no entendria”.
 
 
Denúncia contra la propaganda electoral de PxC
 
En la reunió d’avui, tal com ha informat el portaveu, el Govern ha acordat demandar la formació política PxC per difondre informació falsa a través de la propaganda de la darrera campanya electoral. Segons el portaveu, PxC va difondre una informació concreta en alguns municipis “on s’explicaven simplement falsedats respecte el Pla Nacional d’Immigració o els diners que s’havien destinat als immigrants”. .
 
 
Pla de Seguretat Viària
 
El consell executiu també ha aprovat el Pla de Seguretat Viària 2011-2013, un document que conté 28 línies estratègiques i 76 accions “amb l’objectiu prioritari d’assolir la reducció de com a mínim el 15 per cent de morts i ferits greus del 2010”. El Pla preveu crear l’oficina de la víctima i elaborar el Pla Estratègic 2010-2020, que avaluarà l’estat actual de la seguretat viària i establirà les estratègies a seguir en la propera dècada.
 
Aquest pla és un document transversal impulsat pel Servei Català de Trànsit del Departament d’Interior en què han participat diverses entitats públiques i privades vinculades al món de la seguretat viària a través de la Comissió Catalana de Trànsit i Seguretat Viària
 
L’ objectiu de descens de sinistralitat fixat per al 2013 “és plenament compatible” amb les orientacions de la política de seguretat viària de la Unió Europea pel 2011–2020, que fixa per al 2020 la reducció del 50% dels morts respecte el 2010.

El Pla dóna continuïtat a la línia de treball seguida en els plans anteriors, per bé que el document aprovat avui “marca una nova fita” en fixar també l’atenció en els ferits greus, “un indicador que ha de permetre configurar una radiografia més fidedigna i real de les conseqüències de la sinistralitat viària”.
 
A més a més el document focalitza l’atenció en elaborar plans específics d’intervenció per a nous àmbits prioritaris com: vehicles de dues rodes, interseccions, atropellaments i definició d’un entorn periurbà on aquests últim dies hem tingut exemples d’accidents de seguretat viària.
 
 
Plataformes logístiques
 
El Govern ha impulsat, d’acord amb un protocol signat pel conseller de territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder amb el Ministeri de Foment el desenvolupament de les principals terminals logístiques de Catalunya. Es tracta dels centres intermodals de l’Empordà, el Vallès, el Prat i el Penedès, “que amb la seva connexió a la xarxa viària i ferroviària pretenem que generin valor afegit al transport de mercaderies”. Homs ha emmarcat aquest protocol en “la filosofia prioritària que tenim del corredor mediterrani, lligat amb Catalunya com a plataforma logística”.

2  

Imatges

Fotografia del Consell Executiu

Fotografia del Consell Executiu 868

Fotografia del portaveu del Govern durant la roda de premsa

Fotografia del portaveu del Govern durant la roda de premsa 601

5  

Vídeos

Roda de premsa íntegra

Tall de vídeo: el portaveu destaca la seriositat i la fiabilitat del Govern per fer front a la situació econòmica

Tall de vídeo: el portaveu reitera que per arribar a l'objectiu de dèficit cal que el Govern espanyol compleixi

Tall de vídeo: Homs detalla els motius de la demanda del Govern per la propaganda electoral de PxC

Tall de vídeo: Homs explica que un dels principals objectius de la llei òmnibus és simplificar l'administració

1  

Fitxers adjunts

Acords de Govern

Acords de Govern
PDF | 253