• El portaveu del Govern i secretari general de la Presidència, Francesc Homs, ha concretat els punts en què es basarà la reunió dels líders polítics sobre el pacte fiscal: diagnòstic de les finances de la Generalitat i del dèficit fiscal, la necessitat de disposar de model propi fora del règim comú, els punts clau que ha de tenir el pacte fiscal i l'estratègia negociadora amb l'Estat

  • El Govern aprova el decret de jornada i horaris de treball del personal funcionari, que té com a objectiu afavorir la conciliació de la vida personal i laboral, tot garantint un nivell òptim dels serveis públics

  • El Departament d'Empresa i Ocupació centralitzarà la gestió de la Renda Mínima d’Inserció per racionalitzar els serveis i assolir una major eficàcia
El portaveu del Govern destaca els punts que es tractaran en la cimera del pacte fiscal de demà dimecres
El Govern afronta la cimera de partits sobre el pacte fiscal, que se celebrarà demà al Palau de la Generalitat, amb la voluntat d’”eixamplar el suport parlamentari”, segons ha destacat el portaveu del Govern i secretari general de la Presidència, Francesc Homs, en la roda de premsa posterior al Consell Executiu.

En la cimera, ha explicat Homs, el president Mas plantejarà als assistents quatre punts, a partir de les converses mantingudes fins ara amb els diferents líders polítics: en primer lloc, fer un diagnòstic sobre la situació de les finances de la Generalitat i el dèficit fiscal; en segon lloc, la necessitat, després de més de 30 anys, d’un sistema de finançament fora del règim comú; en tercer lloc, identificar els punts clau del pacte fiscal, com ara l’agència tributària pròpia o la capacitat normativa del Parlament i, finalment, el president els proposarà l’estratègia negociadora a seguir amb l’estat, un cop el Parlament aprovi la proposta del pacte fiscal.

“No es tracta d’imposar res a ningú, l’esperit és que la reunió pugui transcórrer amb voluntat d’intercanvi d’opinions constructiu”, ha subratllat el portaveu del Govern, qui ha afegit que “demà és un dia per posar en comú les postures, i veurem si en el Parlament es concreta un acord amb un suport més ampli del que té ara”.

Per part del Govern assistiran a la cimera, a més del president, el conseller d’Economia i Coneixement, Andreu Mas-Colell, i el mateix Homs. El portaveu també ha detallat que els tres documents de referència de la reunió, que ja s’han lliurat a tots els grups parlamentaris, són l’informe encarregat pel Govern a l’Institut d’Estudis Autonòmics Informe sobre l’aplicació a Catalunya d’un nou model de finançament basat en el concert econòmic, que respon dubtes des del punt de vista jurídic i constitucional, el document del CAREC i el de les balances fiscals.

Decret de jornada i horaris de treball del personal funcionari

Pel que fa als acords presos per l’Executiu, el Govern ha aprovat avui el decret de jornada i horaris de treball del personal funcionari, que té com a objectiu “afavorir la conciliació tot garantint nivell òptim dels serveis públics”, segons ha explicat el portaveu Homs.

El decret estableix un nou horari ordinari, permet reduir en mitja hora la pausa obligatòria per dinar i possibilita gaudir de la reducció de jornada per interès particular, entre d’altres. Aquestes mesures s’apliquen al personal funcionari i interí d’administració i tècnics. En resten exclosos els cossos de bombers, mossos d’esquadra i  agents rurals i el personal amb funcions docents, sanitàries, assistencials, veterinàries i penitenciàries.

Encara en l’àmbit del personal públic, el Govern també ha aprovat les mesures excepcionals de reducció del 5% de les retribucions per al 2012,  tal com ja es va anunciar. El portaveu Homs ha reiterat que aquesta mesura “es deu a la situació excepcional que vivim” i ha agraït de nou “l’esforç” que fan els treballadors públics, que permet “redistribuir la càrrega dels ajustaments” i “evitar que afectin els serveis adreçats a la ciutadania”.

La mesura, que afecta el personal funcionari, estatutari, eventual i laboral, permetrà estalviar un total de 364,5 milions euros.
 
El Departament d’Empresa i Ocupació centralitzarà la gestió de la Renda Mínima d’Inserció

El Govern també ha aprovat avui que el Departament d’Empresa i Ocupació assumeixi l’òrgan tècnic administratiu de la Comissió Interdepartamental de la Renda Mínima d’Inserció (RMI), que fins ara depenia del Departament de Benestar Social i Família. L’objectiu és “racionalitzar els serveis” i unificar l’òrgan tècnic de gestió del programa en un únic departament, que agruparà la gestió administrativa i la pressupostària, per “assolir una major eficàcia” i millorar l’atenció als beneficiaris del programa.

Segons ha explicat el portaveu del Govern, amb aquesta mesura es vol posar l’accent en què la Renda Mínima d’Inserció s’orienti “cap a l’ocupabilitat”, seguint el model dels països nòrdics.

3  

Vídeos

Insert de vídeo: el portaveu del Govern informa sobre el contingut de la cimera de demà sobre el pacte fiscal

Insert de vídeo: el portaveu explica la necessitat d'orientar la gestió de la RMI cap a l'ocupabilitat

Insert de vídeo: el portaveu del Govern informa sobre el decret de flexibilització de l'horari del personal públic

3  

Fitxers adjunts

Fotografia Consell Executiu

Fotografia Consell Executiu
JPG | 876

Fotografia roda de premsa

Fotografia roda de premsa
JPG | 311

Acords de Govern

Acords de Govern
PDF | 794