- L’Executiu dona llum verda a la memòria preliminar de l’Avantprojecte de llei de l’Escola d’Administració Pública de Catalunya (EAPC), que remodela aquest organisme clau en el sistema institucional català
- L’EAPC ha d'acompanyar la transformació de les administracions públiques catalanes per fer-les més eficients i preparades per prestar un millor servei a la ciutadania
- Amb la nova llei, es busca que l’EAPC esdevingui una plataforma de pensament i transformació, capaç de dinamitzar el debat i la innovació entre administracions, universitats, societat civil i sector privat
L’EAPC és l’escola d’administració pública més antiga d’Europa que encara està en funcionament. Fundada el 1912 per Enric Prat de la Riba dins el projecte de la Mancomunitat de Catalunya, ha estat fins ara la institució de referència en formació i selecció de personal públic. Això no obstant, en el marc legal vigent manquen mecanismes de resposta davant les noves necessitats de professionalització, captació de talent, innovació i transformació digital de l’Administració. És per això que la nova llei també busca que l’EAPC esdevingui una plataforma de pensament i transformació, capaç de dinamitzar el debat i la innovació entre administracions, universitats, societat civil i sector privat.
Concretament, algunes de les qüestions que el Govern vol abordar amb la nova norma són:
- Facilitar que l’EAPC doni servei a totes les administracions públiques catalanes.
- Vehicular la selecció dels empleats públics de l’Administració de la Generalitat de Catalunya.
- Impulsar la formació, la recerca, el desenvolupament del talent, la gestió i la transferència del coneixement en les administracions públiques catalanes per assolir el nivell més gran d’excel·lència i donar resposta a les necessitats actuals de la societat.
- Establir el marc normatiu perquè l’Escola implementi la direcció pública professional.
- Desplegar un sistema d’homologació i d’acreditació de competències professionals a totes les administracions públiques, operadors de formació de l’àmbit públic, grups de recerca i investigadors.
- Convertir l’Escola en el punt de trobada dels empleats/des de les administracions locals entre si, i amb els de l’Administració de la Generalitat i dels seus sectors públics.
- Articular la presència de l’Escola d’Administració Pública de Catalunya en el territori.
- Acompanyar els ens locals en la cobertura de llocs de treball ocupats per funcionaris d’habilitació nacional participant en la seva selecció i garantint-los una formació de qualitat per convertir l’Escola en el centre de referència institucional a Catalunya d’aquest col·lectiu.
- Dotar l’EAPC d’una organització adequada a les seves competències.
La proposta serà sotmesa a consulta pública a través del portal participa.gencat.cat durant un mes per recollir aportacions dels col·lectius implicats i de la ciutadania.
Amb aquesta iniciativa, que forma part del pla de reforma de l’administració i millora dels serveis públics que està duent a terme el Govern, la Generalitat reafirma el compromís amb l’eficiència administrativa i la qualitat dels serveis públics.




