- El Departament també consolida els reforços que funcionen des de finals de setembre
- El servei ha augmentat la demanda en un 30% respecte abans de la pandèmia
El Departament de Territori incorporarà a partir de la setmana vinent sis noves expedicions per sentit a la línia de bus exprés e6 que enllaça Vilafranca del Penedès i Barcelona. Les noves expedicions atendran les necessitat d’increment de servei a les hores punta amb sortides des de Vilafranca a la franja de matí i migdia i amb les tornades des de Barcelona a la franja de la tarda i vespre.
A banda, la línia consolida els reforços que ja es venen realitzant al mati des de Vilafranca i a la tarda i vespre des de Barcelona.
Es tracta de les mesures del Departament davant l’augment del 30% de la demanda que esta patint aquesta línia respecte abans de la pandèmia, derivat en gran part pel desplaçament d’usuaris per les afectacions i els incompliments en els serveis ferroviaris de la R4 de Rodalies. El servei es continuarà monitoritzant les pròximes setmanes i, si la demanda persisteix, s’estudiarà la viabilitat de poder seguir millorant el servei per tal que l’oferta s'adeqüi en tot moment a la demanda existent.
El director general de Transport i Mobilitat, Oriol Martori i Gallissà, ha recalcat que la línia e6 està patint un “transvasament d’usuaris de RENFE” a causa de les incidències a Rodalies i les obres del corredor mediterrani que afecten la línia R4. “El tren és un servei d’altíssima capacitat i els autobusos disposen d’unes 60 places”, ha recordat. Martori ha deixat clar que “no obviem la nostra responsabilitat, però no podem ser els responsables d’aquest transvasament”.
Que RENFE explori alternatives
En aquest sentit, el Departament ja ha fet una petició a RENFE i ADIF perquè explorin solucions alternatives i estudiïn la possibilitat d’alliberar un solc per la R4 pels trens que surten de Vilafranca a les hores puntes del matí.
En cas de no ser possible, el director general demana a RENFE “un pla de transport alternatiu per carretera des de Vilafranca per fer front a l’augment de la demanda, com s’ha previst pels talls de la R3”
Auditoria del servei
El Departament i l’Autoritat del Transport Metropolità de Barcelona (ATM) han iniciat una auditoria del servei per saber quins son els àmbits a millorar i vetllar perquè els autobusos funcionin d’acord amb les directrius establertes.
L’objectiu és estudiar les mesures correctores, avaluar la satisfacció dels usuaris amb enquestes o comparar la qualitat amb d'altres operadors.
Reunions de seguiment
El Departament preveu convocar mensualment reunions de seguiment amb l'Ajuntament de Vilafranca del Penedès, l'empresa operadora (Hispano Igualadina) i, si escau, amb els representants dels usuaris per proposar i compartir propostes de millora.
Així mateix, es farà un seguiment de la informació a l'usuari tant a les estacions i parades, com a bord dels vehicles i al lloc web i xarxes socials de l'operador, a més d’un seguiment específic sobre l'estat del material mòbil per a verificar que es troba en les condicions adients.
1