· Xavi Hernández i Gemma Mengual seran els protagonistes dels anuncis que reprenen l’eslògan de la campanya d’enguany, “Catalunya és casa teva”, adaptada al públic esquiador.
· Amb un pressupost de 800.000 euros, la campanya, que estarà activa durant els mesos de desembre a febrer, se centrarà en els mercats domèstic i de proximitat: Catalunya, Estat espanyol i sud de França.
· Les estacions d’esquí catalanes són un dels principals motors econòmics de les comarques pirinenques, i una de les peces claus a l’hora de potenciar el turisme interior i de muntanya, que és un dels objectius marcats en el Pla Estratègic de Turisme de Catalunya.
El conseller d’Empresa i Ocupació, Felip Puig, el director de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), Xavier Espasa, i el president de l’Associació Catalana d’Estacions d’Esquí i Activitats de Muntanya (ACEM), Xavier Nolla, han presentat avui les novetats per a la temporada de neu 2015/2016 a Catalunya i la campanya de promoció que impulsa l’ACT per donar suport a l’oferta de les estacions d’esquí catalanes.
En la seva intervenció, el conseller Puig ha declarat que “la política turística de Catalunya contempla el turisme d’esquí com un dels productes a potenciar” i ha recordat que “des de la Generalitat s’estan fent esforços per internacionalitzar i desestacionalitzar el turisme dels Pirineus i donar a conèixer que són un lloc per fer turisme tot l’any perquè el turisme de muntanya reequilibra el territori i dóna perspectives de benestar social”.
Per aquesta temporada, l’Agència Catalana de Turisme ha ideat una campanya de promoció que adapta l’eslògan de la campanya d’enguany, “Catalunya és casa teva”, a l’oferta de neu i al públic esquiador. El jugador del Barça, Xavi Hernández, i la nedadora i medallista olímpica, Gemma Mengual, tornaran a ser els protagonistes de l’anunci.
En referència a la campanya, el conseller ha explicat “que hem fet una inversió de 800.000 euros, 300.000 més que l’any passat” i ha recordat que “la campanya reforça el valor de Catalunya com un país obert, hospitalari i que ens agrada acollir a la gent”.
La campanya se centra en els mercats domèstic i de proximitat, concretament a Catalunya, a l’Estat Espanyol –principalment Madrid, València i País Basc- i al sud de França, i estarà activa a partir de la segona quinzena de desembre de 2015 i i fins febrer 2016.
A Catalunya, la campanya comptarà amb un anunci a la televisió així com falques a les ràdios catalanes. També es publicarà l’anunci en premsa generalista, revistes de viatge i premsa especialitzada en neu. A Internet, estarà present en canals de viatge especialitzats i premsa en línia que redirigiran a l’usuari al web de la campanya, http://escasateva.catalunya.com, tematitzat amb oferta i continguts de neu. Finalment, la campanya es completarà amb una forta presència al carrer, amb l’anunci a OPIS i autobusos.
A l’Estat Espanyol la campanya se centrarà sobretot en la premsa, ja sigui generalista o especialitzada, i en els canals de viatge a Internet. També en els autobusos i OPIS lluirà l’anunci en castellà.
Finalment, al sud de França la campanya serà tota a Internet, principalment en els portals de viatges més utilitzats pels francesos per contractar les seves vacances.
La campanya de promoció turística “Catalunya és casa teva” es va presentar a començaments d’aquest any. L’eslògan vol reflectir la generositat, l’esperit d’acollida i el respecte per la diversitat de Catalunya i de la seva gent, que convida els visitants a descobrir un país ple d’activitats turístiques arreu del territori.
Els anuncis d’aquesta campanya promocional tenen com a objectiu principal mostrar el millor de la destinació perquè tothom en pugui gaudir “sentint-se com a casa”. Per potenciar aquest efecte d’acollida i hospitalitat, la Generalitat ha triat una cançó emblemàtica, el popular tema de Jaume Sisa “Qualsevol nit pot sortir el sol”, adaptada per a l’ocasió.
Al marge de la campanya de publicitat, l’Agència Catalana de Turisme també comercialitzarà propostes de neu a través del seu canal de venda a Internet http://bookexperience.catalunya.com. Es tracta de paquets de diferents agències de viatge que ofereixen diferents experiències com excursions amb raquetes, un showcooking a la neu, etc.
Les xarxes socials també faran difusió tant de la campanya com de l’oferta de neu catalana, de les activitats de les estacions d’esquí, etc.
Potenciar l’oferta turística dels Pirineus i de l’interior de Catalunya
Les 16 estacions d’esquí catalanes -10 d’alpí i 6 de nòrdic- són un dels principals motors del desenvolupament de les comarques del Pirineu català, i una peça clau a l’hora de potenciar el turisme de les comarques d’interior i de muntanya. Precisament, el Pla Estratègic de Turisme de Catalunya 2013-2016 estableix com un dels seus objectius la promoció del turisme d’interior i de muntanya per tal de redistribuir el PIB turístic i que totes les comarques catalanes puguin beneficiar-se econòmicament de l’activitat turística. Per aquesta raó, resulta de gran importància assegurar el manteniment i la prosperitat de les seves activitats.
Precisament i amb l’objectiu de donar suport a les estacions d’esquí catalanes i al sector turístic dels Pirineus catalans, l’any 2003 l’ACT va endegar el programa Pirineus, amb la col·laboració de l’Institut per al Desenvolupament i la Promoció de l’Alt Pirineu i Aran (IDAPA), del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya; el Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida; el Patronat de Turisme Costa Brava Girona; Torisme Val d’Aran; Diputació de Barcelona; i Turisme de Barcelona.
Aquest programa té com objectiu fomentar el turisme a les comarques pirinenques. Per aquesta raó, en els últims anys el programa ha centrat els seus esforços en diversificar l’oferta turística del Pirineu i presentar les estacions d’esquí com un pol d’atracció turística no només durant la temporada de neu, sinó també durant la resta de l’any, promocionant les activitats de turisme actiu que s’hi organitzen fora de la temporada d’hivern.
Aquest punt és molt important ja que a més d’ajudar a desestacionalitzar el turisme d’aquestes comarques, s’aconsegueix així que els llocs de treball i els beneficis que el turisme genera en als Pirineus no sigui estacional, sinó que es prolongui al llarg de tot l’any.
Així mateix, el programa Pirineus treballa també per internacionalitzar l’oferta turística de les comarques pirinenques i en els últims anys ha promocionat els seus productes en alguns mercats de proximitat, prioritàriament l’Estat Espanyol, França, Alemanya, Benelux o Israel.
Però els esforços de la Generalitat per difondre l’oferta turística de l’interior de Catalunya i complir així amb l’establert en el Pla Estratègic de Turisme de Catalunya van més enllà. En aquest sentit, l’Agència Catalana de Turisme va declarar el 2015 com l’Any del Turisme Interior i de Muntanya amb l’objectiu d’ampliar el nombre de visitants tant de proximitat com de mercats internacionals, tot transformant en experiències turístiques la gran riquesa en recursos naturals i culturals existents en aquest territori.
Per aconseguir-ho, va organitzar una sèrie d’accions de comercialització i promoció específiques, com el Mercat d’Escapades, que va tenir lloc a la plaça de la Catedral de Barcelona el passat mes de març, o la macro jornada de comercialització del mes d’octubre, el Buy Catalunya, que es va centrar en l’oferta d’interior i muntanya.
També per potenciar l’oferta de les comarques d’interior, es va endegar al 2013 el programa Enoturisme Catalunya, amb l’objectiu de posicionar Catalunya com a destinació referent en enoturisme a escala nacional, estatal i internacional i donar suport a la comercialització de l’oferta turística catalana vinculada a l’enoturisme. Precisament, l’enoturisme serà protagonista l’any vinent ja que l’Agència Catalana de Turisme ha declarat el 2016 com a Any de la Gastronomia i l’Enoturisme.
Finalment, també cal destacar també la posada en marxa al 2013 del segell de Destinació de Turisme Familiar per a les destinacions d’interior –actualment n’hi ha quatre: Les Valls d’Àneu, Berga, La Vall de Boí i Muntanyes de Prades-, i el desenvolupament i potenciació del turisme rural català i la categorització de les cases rurals per espigues, com altres accions de referència dutes a terme per difondre l’oferta turística catalana d’interior i de muntanya.
-----------------------------------------------------------------
Segueix-nos a les xarxes a través del Saps Com?!:
A Twitter: @sapscom
Al canal de Youtube: SapsCom
4