Sala de premsa

event_note Nota de premsa

El nou edifici de la Generalitat a Girona millora l'atenció al ciutadà

  • Avui l’ha inagurat el president acompanyat del vicepresident i altres membres del Govern
  • L’OAC podrà assumir fins a 1.000 tràmits diaris i atendre 45 persones simultàniament
  • La Generalitat s’estalvia amb el nou edifici més d’un milió d’euros anuals en lloguer i guanya 4.700 metres quadrats per posar a la venda
  • El president de la Generalitat ha destacat la professionalitat dels treballadors públics en un nou edifici, que “vol exemplificar els principis d’eficiència i austeritat”
  • El vicepresident del Govern ha destacat que “generarà més estalvi, més eficiència, un millor servei i més equilibri territorial”

president
Vídeo de la inauguració de la nova seu de la Generalitat a Girona.
El president de la Generalitat, José Montilla, acompanyat del vicepresident del Govern, Josep-Lluís Carod-Rovira, i el delegat de la Generalitat a Girona, Jordi Martinoy, ha inaugurat aquest migdia el nou edifici de la Generalitat a Girona.
 
La nova seu concentra en un únic espai els serveis territorials dels departaments de la Generalitat, fins ara situats en diferents edificis de la ciutat. Aquesta nova instal·lació permetrà estalviar més d’un milió d’euros anuals en lloguers d’equipaments. A més, s’alliberaran, 4.700 metres quadrats d’edificis, propietat de l’administració catalana, que es posaran a la venda. 
 
La nova instal·lació suposa també un nou model d’atenció presencial al ciutadà, gràcies a l’Oficina d’Atenció al Ciutadà (OAC). Es tracta d’una experiència pionera a Catalunya que s’impulsa amb la voluntat de millorar el servei als ciutadans: serà més eficient i s’estalviaran temps i desplaçaments a l’hora de fer gestions amb la Generalitat. El nou servei substitueix les més de 20 oficines especialitzades que fins ara funcionaven a la ciutat. Aquest nou model s'estendrà a la resta de Catalunya (la nova seu de la Generalitat a les Terres de l'Ebre ja s'està construint).


En aquest sentit, el president de la Generalitat, José Montilla, ha destacat que la nova seu de la Generalitat a Girona “vol exemplificar els principis d’eficiència i austeritat”. Ha afegit que “la progressiva unificació de la delegació territorial i de les delegacions dels diferents departaments del Govern en un únic espai suposarà un estalvi tant per l’administració com per l’administrat”
 
En la seva intervenció, el president de la Generalitat també ha volgut subratllar que a l’eficiència en la gestió que suposa el nou edifici, “s’hi ha d’afegir la professionalitat, la qualificació, la dedicació i la conscienciació dels treballadors públics”. Segons el cap del Govern, “el principal valor de tota empresa –i la Generalitat no deixa de ser la més gran empresa del nostres país- és l’actiu que representen el seus treballadors, el seu capital humà”.
 
“Un autèntic canvi de gestió”
En el mateix sentit s’ha expressat el vicepresident del Govern qui ha subratllat que “no estem davant d’un nou edifici només, carregat d'història, sinó d’un autèntic canvi de gestió” en l’atenció al ciutadà per part de la Generalitat que “generarà més estalvi, més eficiència, un millor servei i més equilibri territorial”.
 
Durant el seu parlament, el vicepresident del Govern ha afegit que es podrà atendre el ciutadà amb “una finestreta única que li serveix per resoldre tots els seus tràmits generant un estalvi de temps i diners, i per tant, fent un un servei millor” perquè, ha dit, "volem fer les coses més fàcils a la gent".  Ha insistit que “en temps de crisi no només cal retallar despeses”,  sinó que les que es generen “siguin les més necessàries, les que generen més eficiència i millors serveis”.  
 
També ha intervingut el delegat de la Generalitat a Girona, Jordi Martinoy, que ha recordat la història de l’edifici, l’antic hospital de Santa Caterina, i el seu nou paper. Segons el delegat, a les darreres setmanes l’edifici ha estat el testimoni d’un modèlic procés d’ocupació per part dels serveis territorials, just acabades unes obres que han durat quatre anys amb l’excel·lent resultat” que ja es pot apreciar. ”Als anys trenta fou visitat pel president Macià amb el comissari delegat Irla”, a qui li han dedicat l’Auditori.
 
El delegat també ha subratllat que “la transversalitat, el treball en xarxa, la il·lusió i la vocació de servei inspiren el projecte de la nova seu a Girona. Un projecte i un model que es concreta en la nova Oficina d’Atenció Ciutadana que inaugurem avui, i que millorarà la qualitat i l’eficàcia de les nostres relacions amb els ciutadans”.

Foto
Millor atenció en un únic espai
La Oficina d’Atenció al Ciutadà concentra en un únic espai de 1.200 metres quadrats els serveis que oferien les 29 oficines que fins ara funcionaven a la ciutat. Una quarentena de treballadors especialitzats atendran el ciutadà. A la nova OAC es podran fer fins a 1.100 tràmits. Es calcula unes 650 persones visitaran l’oficina cada dia, però està preparada per atendre fins a 1.000 al dia. A més es poden atendre 45 persones a la vegada, que és el nombre de punts d’atenció. També es podran fer tràmits amb altres administracions a través de punts d’autoservei o del caixer específic de l’Ajuntament de Girona.
 
Des d’un punt de vista de personal, l’entrada en funcionament del nou edifici ha suposat el trasllat de 850 persones dels diferents serveis territorials de la Generalitat, que ara queden integrats en aquest nou edifici. D’aquests, 92 formen part de la Gerència de Serveis Comuns de l’edifici. Els 120 treballadors dels departaments de Cultura, Justícia i l’Agència Catalana de l’Aigua es desplaçaran més endavant a la Casa Solterra.
 
Vídeo de la inauguració
Vídeo de l'edifici (cedit per l'Associació Stic.cat)
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia