Empresa i Treball

Catalunya promou a Londres el nou model turístic regenerador que està impulsant

Catalunya promou a Londres el nou model turístic regenerador que està impulsant

query_builder   7 novembre 2022 14:26

event_note Nota de premsa

Catalunya promou a Londres el nou model turístic regenerador que està impulsant

  1. Representants de Turisme de la Generalitat mantenen trobades de treball amb els principals operadors turístics, on han traslladat l’aposta de Catalunya per fomentar un turisme més ètic i innovador
  2. El Regne Unit continua sent el segon mercat emissor internacional per a Catalunya amb 1.166.900 turistes de gener-setembre de 2022
  3. Els aeroports britànics destaquen per ser els que mantenen més vols de connexió amb els aeroports catalans

Catalunya està treballant en la transformació del seu model turístic per proporcionar a les persones visitants una oferta de més qualitat i diversificada, i menys estacional i concentrada territorialment. Però també per fer compatible l’activitat turística amb la vida als municipis. Aquesta nova manera de projectar Catalunya i la seva activitat turística s’està donant a conèixer a la World Travel Market, una de les fires turístiques més importants del món, que se celebra a Londres del 7 al 9 de novembre.

La directora general de Turisme, Marta Domènech i Tomàs, i el director de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), Narcís Ferrer i Ferrer, s’han desplaçat a la capital britànica per mantenir diverses reunions de treball amb els principals operadors turístics del Regne Unit, com ara TUI Group i Jet2. L’objectiu és traslladar a les comercialitzadores aquest nou model que s’està impulsant des de Catalunya perquè “quan pensin en la nostra destinació sàpiguen que apostem per un turisme regeneratiu i que la nostra oferta s’està enfocant en aquesta direcció”, ha afirmat la directora general de Turisme.

Per la seva banda, el director de l’agència ha explicat que el turista britànic acostuma a comprar els viatges mitjançant operadors turístics i “tenint en compte que després de la pandèmia continua sent el nostre segon mercat emissor és important que puguem donar a conèixer a les operadores que ens trobem en aquest procés de canvi cap a un turisme més ètic i innovador”.

Els responsables de Turisme de la Generalitat han inaugurat avui l’estand de Catalunya a la fira. En més de 300m2es pot trobar l’oferta de les 9 marques turístiques catalanes i de més d’una vintena d’empreses i entitats del sector turístic català.

Estratègia per convertir Catalunya en el referent europeu en turisme enogastronòmic

A més de treballar per aconseguir un millor territori per viure-hi i una millor destinació per visitar, un altre dels eixos estratègics de Turisme de la Generalitat de Catalunya és situar la destinació catalana com el referent europeu en turisme enogastronòmic.

Per aquest motiu, s’ha aprofitat la celebració de la World Travel Market per organitzar un còctel-sopar per promocionar l’oferta enogastronòmica catalana. Adreçat al sector turístic britànic i català, aquest esdeveniment permetrà mostrar aquest vespre la potencialitat de la cuina catalana de la mà de 4 joves xefs: Núria Bonet (restaurant Ca La Núria), Elisabet Nolla (restaurant Normal), Zhou Mengxin (restaurant Somiatruites) i Mariona Rodà (finalista catalana del concurs European Young Chef Award 2019).

Tenim un producte excel·lent i n’hem de fer bandera. Catalunya té tots els ingredients per convertir-se en una zona de referència imprescindible del turisme enogastronòmic d’Europa i hem d’aprofitar totes les oportunitats per donar a conèixer aquesta potent oferta que tenim”, ha explicat Domènech.

Recuperació del mercat emissor del Regne Unit

El Regne Unit ha representat tradicionalment un dels principals mercats emissors per a Catalunya. Aquest estiu, una vegada eliminades les restriccions en els viatges imposades pel govern britànic, Catalunya ha recuperat l’arribada de turistes d’aquest país i aquest mercat s’ha situat altra vegada en la segona posició d’emissors a la nostra destinació. Des de gener a setembre han arribat a Catalunya 1.166.900 turistes. “A més d’apropar-nos a xifres prepandèmia, estem veient que aquest mercat s’està desestacionalitzant, ja que dins el període estival, el setembre ha estat el mes en què han arribat més turistes britànics (211.000 turistes), quan fins ara es concentraven durant els mesos de juny, juliol i agost”, ha apuntat Ferrer.

El britànic és un dels mercats emissors amb més connexió de vols amb els aeroports catalans. A dia d’avui, 7 companyies aèries operen des del Regne Unit i Irlanda cap a Catalunya facilitant l’accés als 3 aeroports catalans des de 25 aeroports diferents. De cara al 2023, les 4 companyies que més vols operaren a Catalunya seran Ryanair, Easyjet, Vueling i British Airways. Les 3 companyies que connectaran Catalunya amb més destinacions de les illes britàniques seran TUI, Ryanair, Jet2 i Easyjet, i els aeroports que gestionaran més vols cap a Catalunya seran London Gatwick, London Heathrow, Dublin, London Standsted i Manchester.

El turista britànic arriba a Catalunya amb avió, fa una estada mitjana de 5,8 dies i genera una despesa mitjana de 199 €/dia. Acostuma a allotjar-se en hotels i majoritàriament visita el país per realitzar viatges d’oci, lleure i vacances.

Coexpositors que acompanyen l’Agència Catalana de Turisme.

Segueix-nos a les xarxes _________________________________________________________

Twitter: @turismecat|@empresacat | @treballcat

Youtube: https://www.youtube.com/turismecat




2  

Imatges

Catalunya a la World Travel Market

Catalunya a la World Travel Market 17499545

La directora general de Turisme, Marta Domènech i Tomàs, i el director de l'Agència Catalana de Turisme (ACT), Narcís Ferrer i Ferrer,  a la fira de Londres.

La directora general de Turisme, Marta Domènech i Tomàs, i el director de l'Agència Catalana de Turisme (ACT), Narcís Ferrer i Ferrer, a la fira de Londres. 19669735

Catalunya exterior
Més Catalunya al món
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia