1. Edita un llibre amb l’objectiu de mostrar la realitat femenina del sector en les seves primeres èpoques
  2. En el marc del 8M, organitza una conversa entre dones transformadores en l’àmbit turístic


El Departament d’Empresa i Treball, a través de la Direcció General de Turisme, treballa per visibilitzar i posar en valor el paper de la dona en el sector turístic. De la població ocupada en aquest àmbit a Catalunya, 202.700 són dones i l’hostaleria és una de les activitats que ha creat més ocupació femenina els darrers trimestres.Per aquest motiu, des de Turisme s’estan impulsant diferents accions per donar veu i reconeixement al paper clau de les dones en aquest sector.

Entre aquestes actuacions, destaca l’edició del llibre Dones i Turisme. Pioneres del sector per part de Turisme de la Generalitat de Catalunya. La publicació, que s’ha presentat en el marc del Dia Internacional de les Dones, enguany amb el lema “En els feminismes, tot és començar!”, té com a finalitat posar en relleu la realitat femenina del sector turístic en les seves primeres èpoques, ja que la història i l’estudi del turisme s’ha desenvolupat invisibilitzant el paper fonamental que les dones han tingut en la seva configuració contemporània.

L’edició del llibre “Dones i Turisme. Pioneres del sector”, compta amb una primera part acadèmica a càrrec de la professora agregada dels Estudis d’Economia i Empresa de la Universitat Oberta de Catalunya, Soledad Morales Pérez, queapropa el paper de la dona en la història del turisme modern a Catalunya. La segona part, coordinada per la periodista Carme Ayala Galindo, està formada per una col·lecció d’entrevistes personals a 16 dones d’arreu del territori que expliquen mitjançant anècdotes i vivències com va ser la seva història en el món del turisme. Cal destacar que la redacció de continguts, la realització de les entrevistes, el disseny i la maquetació de la publicació, i la correcció de textos han estat realitzats per dones.

Segons la directora general de Turisme, Marta Domènech i Tomàs, “el paper de la dona en aquest sector és i ha estat molt important, perquè és qui ha mantingut els establiments, la que ha apujat i abaixat la persiana cada dia. Si no hagués estat per les dones de moltes famílies d’empresaris, avui dia no estaríem on estem ni ens podríem explicar com a país com ho fem”. Domènech reconeix que ocupem el 49,8% dels llocs de treball però encara estem molt lluny de la paritat en càrrecs directius i de responsabilitat”.

En el marc del Internacional de les Dones, també s’ha organitzat una conversa amb diferents dones que, mitjançant la seva feina, cada dia contribueixen a transformar el sector turístic català. Des del pavelló Mies van der Rohe, a Barcelona, i amb la periodista Montse Virgili Treig, directora del programa de Catalunya Ràdio Les dones i els dies, la trobada ha permès conèixer l’experiència de Mireia Font i Vidal, propietària de Casa Leonardo (Senterada), Maria Àngels Serra Galve, directora de Chias Marketing; Marta Pedra Blasi, propietària del celler Vins de Pedra; i Beth Cobo Rodríguez, propietària de l’agència de viatges Trescàlia.


Segueix-nos a les xarxes _________________________________________________________

Twitter: @turismecat|@empresacat | @treballcat

Youtube: https://www.youtube.com/turismecat




1  

Imatges

Imatge de la jornada

Imatge de la jornada 3815840