1. Els usuaris han patit talls o demores en 6 dels 10 dies que fa que la línia ha restablert la circulació després de les obres de desdoblament
  2. La majoria d’incidències registrades estan relacionades amb la infraestructura
  3. El Departament de Territori demana una fase de proves pel pròxim tall, previst a l’estiu


El Departament de Territori ha comptabilitzat un total d’11 incidències repartides en 6 dels 10 dies que fa que la línia de Rodalies R3 ha restablert la circulació de trens al tram entre Parets del Vallès i la Garriga per les obres de desdoblament.


Són afectacions que han provocat talls en la circulació i demores importants en els horaris. La major part de les incidències han estat relacionades amb avaries o disfuncions en la infraestructura. Els dies 6 i 7 de febrer es van comptabilitzar fins a 3 afectacions al dia, que van provocar diversos retards en els trens.


Davant d’aquesta realitat, el Govern retreu a Renfe i Adif l’entrega d’una obra que no permet que el servei operi amb normalitat i exigeix solucions a una situació que està afectant el dia a dia dels usuaris.


Fase de proves pel pròxim tall


El Departament de Territori ha reclamat a Adif i Renfe ser més previsors de caraal tall de la línia que s’ha de produir a l’estiu –segons la planificació inicial d’Adif–en el mateix tram per a la segona fase de les obres, i programar un període de proves per detectar incidències en les instal·lacions mentre encara no s’hagi restablert el servei, acompanyat d’un monitoratge exhaustiu i d’un comitè de seguiment diari.


El Departament de Territori, d’altra banda, s’ha incorporat, a petició pròpia, a la comissió de seguiment de la línia R3 que van iniciar fa uns dies Renfe i Adif i en els propers dies, els convocarà a una reunió perquè donin explicacions davant de les administracions locals i els agents del territori.

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 377117