Eduard Escoffet, director de la Institució de les Lletres Catalanes
Nascut a Barcelona l’any 1979.
Ha estat director dels festivals PROPOSTA (del 2000 al 2004), Barcelona Poesia (amb Martí Sales i Ester Xargay, del 2010 al 2012) i POESIA i + (del 2013 al 2015 i del 2018 al 2024). Ha comissariat, amb Eugeni Bonet, el cicle de cinema lletrista Pròximament en aquesta pantalla al MACBA (2005) i, entre d’altres, les exposicions Josep Iglésias del Marquet. Poesia, tipografia i comunicació de masses a La Virreina (2024), Tom Johnson. Música ilustrada al Centro José Guerrero de Granada (2023), La xarxa al bosc. Joan Brossa i la poesia experimental, 1946-1980 a la Fundació Joan Brossa de Barcelona (2019) i Boso, Brossa y la galaxia concreta a la Casa-Museo Federico García Lorca de Granada (2018). També és professor de poesia sonora al Màster d’Art Sonor de la Universitat de Barcelona.
Com a poeta ha publicat els llibres Gaire (Pagès, 2012), El terra i el cel (La Breu, 2013) i Menys i tot (La Breu, 2017), a banda del llibre d’artista Estramps amb Evru (2012) i el pòster-poema Plançó (2021), premi Carles Hac Mor. Una antologia de la seva poesia ha estat traduïda a l’italià, Cuciture (Argos, 2022). El 2023 va publicar el disc de poesia sonora i improvisació vocal Bastida (editat per Erratum i Sonhoras).
Ha presentat les seves propostes en centres i festivals com el Centre Pompidou, Palais de Tokyo i Fundació Cartier de París, el Berlin poesiefestival, el Bowery Poetry Club de Nova York, el Centre Cultural de São Paulo, Festival Sónar, el Museu Reina Sofia, Roma Poesia, Poetry Africa (Durban, Sud-àfrica), l’Institut Cervantes de Nova Delhi i el Museu Universitari del Chopo de Ciutat de Mèxic. Amb la banda d’electrònica Bradien, ha publicat els discos Pols (2012) i Escala (2015). Amb el grup Barba Corsini, ha publicat els discs Cassette (2018) i Un nou incendi (2021).
És autor, amb Gianluca Abbate, del film en realitat virtual Cos endins (Itàlia, 2019), gravat a Matera i guanyador del premi Goethe al Zebra Poetry Film Festival de Berlín. El 2022 compon la peça Ode to the Walking Class per al grup vocal alemany Sprechbohrer en el marc del projecte The Poet’s Sound. També el 2022 estrena a Barcelona la performance sonora per a cassets Utopia i esclavatge (peça per a 25 veus mecàniques), que s’ha pogut veure també a Tarragona i Madrid, i el 2023 presenta al CCCB la instal·lació Eco i l’oracle, desenvolupada amb intel·ligència artificial, i l’exposició doble Creixement i drecreixement de Howard Roark a les galeries d’art de Barcelona, The Green Parrot i Chiquita Room.