1. Els treballs començaran durant la tardor vinent i abasten al conjunt de túnel i estacions del tram central


El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica ha licitat, per un import de 116 MEUR, les obres per a dotar el tram central de l’L9/L10 de les instal·lacions de telecomunicacions i energia necessàries per al seu funcionament. Els treballs, que començaran durant la tardor vinent, inclouen el conjunt de túnel i estacions del tram central.


“Perquè el tram central de l’L9/L10 funcioni, no solament cal construir túnel i estacions, sinó que també cal implementar en el seu interior multitud d’instal·lacions”, ha assenyalat la consellera, Sílvia Paneque i Sureda. Així, aquesta que s’impulsa “és una de les actuacions d’aquestes característiques més importants, que dotarà de l'energia elèctrica necessària i de la xarxa per a les comunicacions internes i d'informació a les persones usuàries”, ha exposat Paneque.


La finalització del tram central “permetrà a L’9/L10 assolir tot el seu potencial” i representa una “actuació estratègica per a la xarxa de transport públic de l’àrea metropolitana de Barcelona”, ha posat de relleu la consellera. “A més de dotar de cobertura de metro zones que ara no en disposen, enfortirà el sistema de mobilitat ja que permetrà l’intercanvi amb altres línies de metro i altres xarxes del transport públic”.


Instal·lacions de telecomunicacions i distribució d’energia

Les obres que ara es liciten inclouen instal·lacions de telecomunicacions, així com subestacions de tracció, centres de transformació i xarxa de distribució d’energia. Les instal·lacions de telecomunicació comprenen, entre altres, la xarxa de cablejat per a garantir la connectivitat i el transport de dades als diversos sistemes de la línia en qualsevol de les seves ubicacions; la xarxa de transmissió de dades i veu per a les comunicacions internes; la xarxa de ràdio digital i RESCAT; videovigilància; interfonia; megafonia i seguretat.


El projecte també inclou el sistema de transformació i distribució per a proporcionar l’energia necessària a les estacions i túnel; el sistema de distribució d’energia i el sistema de tracció –per a la circulació de trens. En aquest sentit, entre d’altres, preveu la construcció de quatre noves sotscentrals per a donar subministrament elèctric a la catenària.


L’L9/L10

En el marc de les obres de l’L9/L10, el Departament està treballant actualment en les estacions de Mandri, Sarrià i Plaça de Maragall i Sanllehy. Així mateix, també es treballa en l’àmbit de Macropou de la Sagrera.


En paral·lel, estan en marxa els treballs per a la col·locació de la llosa intermèdia del túnel, la que separarà un sentit de l’altre en la circulació dels trens.


La tuneladora del tram central està actualment a Mandri, on s’hi estan fent les tasques per al manteniment i posada a punt necessàries abans d’encarar el tram pendent fins a Lesseps.


La finalització del tram central de l’9/L10 permetrà assolir el potencial de l’L9/L10 i multiplicar-ne la demanda. Actualment, l’L9/L10 registra 27 milions de persones usuàries anuals i, un cop finalitzat el tram central, s’hi preveuen 113 milions. Aquesta és una actuació estratègica per a la xarxa de transport públic de l’àrea metropolitana de Barcelona, ja que ampliarà la cobertura de la xarxa de metro i enfortirà el sistema de mobilitat.

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 399619