- També s’incorporaran 19 llocs de treball a l’Agència Catalana del Consum per protegir els consumidors de l’àmbit de l’habitatge
- Llum verda al decret que permet avaluar la gestió del risc d’inundació dels càmpings de Catalunya
- Aprovada la contractació del nou servei de mesures especials de gestió del trànsit per millorar la seguretat viària

El Consell Executiu ha autoritzat l'ampliació de plantilla adscrita al Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, amb cent dotacions d'inspector/a d'habitatge, amb un import pressupostari de 5,9 milions d’euros. Una ampliació que es complementa amb la incorporació de 19 persones que tenen “les funcions de protecció dels usuaris i consumidors en l’àmbit de l’habitatge de Catalunya”, segons ha explicat la consellera i portaveu, Sílvia Paneque, durant la roda de premsa posterior a la reunió del Consell Executiu.
Paneque ha recordat que l’habitatge digne i assequible és “essencial i prioritari per aquest Govern” i per això cal dotar-se dels recursos suficients per poder garantir l’aplicació del règim de contenció de rendes en zones de mercat residencial tensat i evitar pràctiques fraudulentes. La consellera ha explicat que aquest increment d’inspectors “no té un afany recaptatori sinó un afany d’assegurar que el marc normatiu tingui la seva aplicació d’acord amb el què s’ha aprovat”.
El règim de contenció de rendes aplicable als contractes d’arrendament d’habitatge en zones declarades mercat tensat cerca un equilibri raonable entre el deure de respectar l’interès patrimonial de l’arrendador i la funció social de la propietat urbana, i és necessari per salvaguardar els drets de les persones arrendatàries afectades, drets que poden quedar sense efectes si no s’adopten les mesures amb caràcter urgent. Aquest cos de funcionaris per fer feina de detecció i revisió tindrà presència a totes les vegueries de Catalunya.
Nou decret que permet avaluar la gestió del risc d’inundació dels càmpings de Catalunya
El Govern ha aprovat el projecte de Decret llei que regula els mecanismes per avaluar la viabilitat de la gestió del risc d’inundació dels càmpings a Catalunya per garantir la seguretat de les persones. El Decret llei preveu una sèrie de mecanismes que han de permetre avaluar la viabilitat dels establiments de càmping situats en zones properes a cursos fluvials o altres zones inundables per tal de continuar garantint la seguretat de les persones. La portaveu ha assegurat que aquesta norma evidencia que “el canvi climàtic i els fenòmens meteorològics més intensos arreu requereixen i ens obliguen a desenvolupar mesures específiques”.
La nova normativa preveu també la creació de tres òrgans que impulsaran i duran a terme els procediments d’avaluació (Comissió Tècnica de Càmpings), resoldran aquests procediments (Comissió de Govern de Càmpings), i assessoraran i seran punt de trobada i participació de les diferents administracions locals, representants del sector i experts independents (Consell Assessor i de Participació en matèria de Càmpings). La portaveu del Govern ha recordat que les mesures previstes pel decret neixen del mandat del president de la Generalitat posterior a la DANA de la tardor de 2024.
De forma paral·lela al decret aprovat, el Servei Meteorològic de Catalunya instal·larà 3 radars que han de permetre afinar les prediccions meteorològiques per a la zona pirinenca. Aquests tres radars meteorològics, que impliquen una inversió de 6 milions d’euros, s’instal·laran a La Peülla, el Pic de l’Orri i la Tosa d’Alp. “Aquests radars ens situen al capdavant a nivell europeu en la predicció meteorològica d’alta muntanya” ha assegurat Sílvia Paneque.
Aprovada la contractació del nou servei de mesures especials de gestió del trànsit
El Consell Executiu també ha aprovat el projecte del Servei Català de Trànsit (SCT) per a la contractació del servei de mesures especials de circulació, ordenació i regulació del trànsit a la xarxa viària catalana. La portaveu del Govern ha explicat que aquestes actuacions, amb un valor estimat de prop de 50 milions d’euros en els propers cinc anys, “tenen com a finalitat reforçar i millorar la seguretat viària i la fluïdesa d’aquells àmbits on hi ha més presència de trànsit rodat”.
El Servei de Mesures de Gestió del Trànsit és el conjunt d’actuacions que es realitzen setmanalment, mensualment i en esdeveniments, per a la millora de la fluïdesa del trànsit i la seguretat viària com instal·lació de radars en línia, creació de carrils addicionalstemporals o supressió de carrils, regulació en controls massius de vehicles, entre altres.




