- Un de cada quatre dels assistents totals al congrés ha visitat els espais de la Generalitat de Catalunya al MWC i 4YFN, que han acollit gairebé 25.000 visitants únics
- Les 107 empreses, entitats i startups participants als espais del Govern al MWC i al 4YFN preveuen generar 18,4 M€ de volum de negoci, un 22% més que a l’edició anterior
- Per la secretària de Polítiques Digitals, Gina Tost i Faus, “aquestes xifres de rècord demostren que Catalunya, més enllà d’acollir durant quatre dies l’esdeveniment tecnològic i de negocis més important del món, n’és part activa i hi té molt a dir”
Les 107 empreses, centres tecnològics, entitats i startups catalanes que han participat al MWC i al 4YFN mitjançant els espais habilitats per la Generalitat de Catalunya preveuen generar 18,4 milions d’euros de volum de negoci els propers 12 mesos gràcies a les reunions i visites mantingudes durant el congrés, segons dades d’ACCIÓ -l’agència per a la competitivitat de l’empresa del Departament d’Empresa i Treball-. Ho ha anunciat avui la secretària de Polítiques Digitals, Gina Tost i Faus, que ha valorat el MWC 2024 com l’edició de la consolidació d’aquest esdeveniment i com “una edició de rècord absolut pel que fa a la participació catalana”.
Tost ha donat a conèixer que el 12% d’aquest centenar d’empreses catalanes ja ha tancat algun acord durant el congrés, tot i que aquestes dades no són definitives perquè les empreses poden tancar nous acords durant els pròxims mesos. Durant els quatre dies de l’esdeveniment aquestes empreses han mantingut gairebé 3.200 reunions i visites, un 44% de les quals amb professionals internacionals.
Segons Tost, “de les 360 empreses catalanes que han participat al MWC, el més d’un centenar que ho han fet de la mà de la Generalitat preveuen un volum de negoci derivat d’aquesta participació al congrés un 22% superior al de l’edició anterior”. “L’ecosistema tecnològic i digital català no només veal MWC per veure les últimes novetats del sector, sinó que n’és una part activa i destacada”, ha afegit la secretària Tost. “Sense anar més lluny, ahir mateix l’empresa Qilimanjaro, una companyia referent en l’àmbit de la quàntica 100% catalana, amb clients arreu del món, va guanyar el premi a la millor startup del 4YFN”.
La secretària també ha posat l’èmfasi en el fet que “un de cada quatre visitants al MWC ha passat pels dos espais del Govern de Catalunya a l’esdeveniment, una xifra mai assolida”. En total, han estat gairebé 25.000 persones les que han visitat els pavellons de la Generalitat al MWC i del 4YFN.
La secretària de Polítiques Digitals ha destacat que “el 26% de visitants totals al congrés aquest any han estat dones, una xifra millorable però superior a la d’anys anteriors que demostra que hi ha una voluntat de seguir-la fent créixer”. En aquest sentit, ha destacat que “enguany, el Govern ha fet una aposta important per impulsar la participació del talent digital femení, especialment l’emprenedor i en posicions directives, en aquest esdeveniment”
Presència catalana al MWC
El Departament d’Empresa i Treball, mitjançant la Secretaria de Polítiques Digitals i ACCIÓ, ha facilitat enguany la presència de 107 empreses, centres tecnològics, entitats i startups al congrés -un 2% més que l’any passat- amb l’objectiu de trobar inversors, conèixer socis i nous clients, guanyar visibilitat i obrir nous mercats internacionals. En concret, 45 empreses han estat ubicades al pavelló de la Generalitat al MWC -on també hi ha tingut cabuda l’entitat Digital Catalonia Alliance-, i 61, al del 4YFN.
Sota el lema ‘Catalunya: modelant el futur amb la supercomputació’, l’estand de la Generalitat al MWC ha ofert una ‘demo’ que ha consistit en una singular proposta, de caire humanístic, que contrasta amb l’entorn híper tecnològic del congrés. La demo ha utilitzat la metàfora del gra de sorra per explicar la importància i el poder transformador de la supercomputació per donar resposta als grans reptes globals i construir una societat del futur més humana i sostenible.